I am a former paid preparer. I wanted to prepare and e-file returns for about 10 of my family members. I had closed my business and lost my EFIN when I did that. I bought 2 of your programs, one basic and one premium. Since each program includes 5 e-files, I thought I would be able to electronically file all of my family's tax returns. It turned out that I could only electronically file 5 of those returns. The others had to be printed and mailed. The program was easy to follow but I was unhappy that some of my family members had to mail in their tax returns. Other than that, the program worked well.
Pros: Easy to prepare
I would recommend this to a friend!
Value
3
Response from HRBlockBy Andrea, Social Media Team, May 1, 2026
Thank you for your feedback! We're glad to hear that you had a positive experience overall. While we aim for 5-star satisfaction, we understand that there may be areas where we can improve. We appreciate your business and value your input.
Your updates are very slow. You knew you had problems with K-1’s for a long time and it was the last week before the filing deadline that the problem was fixed. A lot of information does not carry over from the prior year and needs to be reentered.
Cons: Time consuming
No, I would not recommend this to a friend.
Value
2
Response from HRBlockBy Andrea, Social Media Team, May 1, 2026
Thank you for the valuable feedback. Our goal is to make your tax life easier, and we apologize you didn’t have a positive experience. We’d like the opportunity to work with you and make it right. If you could call us at 1-800-472-5625, our support team is ready to help.
The software arrived quickly. I experienced some installation issues because the version of Windows 10 on my PC was not the latest and greatest. Once I figured that out and downloaded the latest version of Windows 10 the software installed and functioned well. Thanks for not forcing me to install Windows 11 because Windows 11 is not compatible with my PC. Turbo Tax was my previous preference but no longer. It's now HR Block as long as it remains compatible with Windows 10.
Cons: Time consuming, Doesn't maximize refund, Hard to prepare, Hard to import documents
I would recommend this to a friend!
Value
5
Response from HRBlockBy Andrea, Social Media Team, May 1, 2026
Thank you for your feedback! We're glad to hear that you had a positive experience overall. While we aim for 5-star satisfaction, we understand that there may be areas where we can improve. We appreciate your business and value your input.
My total New York State tax was $11,587 according to H&R Block. Just got a refund check from NYS stating that the correct taxes should be $10,428 based on the filing. NYS didn't make any corrections to my filings, just the taxes are different. Did H&R Block make a mistake?
Value
5
Response from HRBlockBy Andrea, Social Media Team, May 1, 2026
Thank you for taking time to give us feedback! We apologize that your experience did not meet your expectations. At H&R Block, we strive to provide 5-Star customer satisfaction each and every time. We’d like the opportunity to work with you to address your concerns. Please contact our support team at 1-800- 472-5625 at your earliest convenience.
There were many questions where the answer was basically, no, doesn't apply to me. Would be nice if there was a way to shortcut that. But I guess, how do you know the answer is "no" until you ask the question?
Pros: Easy to prepare
Cons: Time consuming
I would recommend this to a friend!
Value
4
Response from HRBlockBy Andrea, Social Media Team, May 1, 2026
Thank you for your feedback! Your voice is heard and we appreciate knowing how we can make your experience better. Feel free to contact us at 1-800-472-5625 if we can assist in any way.
I was frustrated more than normal this with the 2025 edition. It was difficult to enter an excess Roth contribution correction. I also had to wait until near filing time for the small business deduction. There are many opportunities to improve this software but I feel like it is just the 1990 version that keeps getting current rule updates.
Cons: Time consuming
Value
4
Response from HRBlockBy Andrea, Social Media Team, May 1, 2026
Thank you for your feedback! Your voice is heard and we appreciate knowing how we can make your experience better. Feel free to contact us at 1-800-472-5625 if we can assist in any way.