Customer Reviews for Nespresso - Vertuo Next Premium Coffee and Espresso Maker, 120V - Gray
Customer Rating
1
NOT HAPPY
on February 8, 2022
Posted by: not happy
from Aliso Viejo, CA
This is our 5th nespresso coffee machine.....we've tried all different ones, and the last one, the Vertuo, still is not working properly......called Customer Service, who was great, and they are sending me out yet another machine.....so we'll see how this one works....if we have problems with this one, we're just returning to get our money back!
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Lisa A, Customer Service, February 9, 2022
Thank you for your review. We’re pleased to see you were assisted by one of our machine experts with the issues you experienced with your Vertuo Next machine. As part of your machine’s maintenance, we recommend the first time use steps once a week, to flush away coffee granule buildup from the head of your machine. Your Vertuo machine comes with a one year warranty and a lifetime of troubleshooting, via our toll-free number 800-562-1465. We’re available 24 hours a day and 7 days a week by phone. Should you have any issues with your replacement Vertuo machine, don’t hesitate to reach out to us for assistance.
I honestly could not be more disappointed with a product. My machine, despite very careful cleaning and maintenance, broke twice. HOWEVER, I am giving it 2 stars since Nespresso support is FANTASTIC and sent me first a free replacement machine and second an entirely different make of machine that I have had zero issues with so far.
Written by a customer while visiting influenster.com
Customer Rating
1
Eh
on February 8, 2022
Posted by: Aoao
from Michigan
When it works, it is fine. But I needed a replacement in less than a year. The replacement, straight out of the box, is shockingly loud and often fails to brew for no reason. I have wasted so many pods. The descaling process is way overcomplicated too.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Lisa A, Customer Service, February 9, 2022
Thank you for your review. We’re dismayed to learn of the issues you’re experiencing with your replacement Vertuo Next machine. As part of your machine’s maintenance, we recommend the first time use steps once a week, to flush away coffee granule buildup from the head of your machine. Your machine comes with a one year warranty and a lifetime of troubleshooting, via our toll-free number 800-562-1465. We’re available 24 hours a day and 7 days a week by phone. Call us at your convenience to address the intermittent, loud brew cycles with one of our machine experts. Thank you.
[This review was collected as part of a promotion.] I adore my Nespresso Vertuo Next Coffee and Espresso Machine. The pros are that the coffee and espressos are simply delicious. The cons are that the pods for the machine are expensive and have to be ordered. I will be using my machine for a long time.
This is my favorite part of the morning. I got the capsule holder as well. My favorite pods are in my storefront for reference, but I tink they're called Voltesso, then there's double Chairo and Scuro, all espresso blends. All FANTASTIC. My boyfriend is a huge fan of the coffee pods, but I stick to plain espresso!
Written by a customer while visiting influenster.com
Customer Rating
2
Defective After 1 Month of Use!
on February 7, 2022
Posted by: Rico
from Chino, Ca
Made great coffee and foam is the icing that made it look so professional! However, after a month of very minimal usage, it stopped working. (My daughter has the exact same model and uses it daily and still working great! Maybe we happened to have gotten stuck with a dud?) I called the support hotline and the support was great. They did not have my particular color (Black/Gray) available but they will send me a replacement one (Black/Chrome) within 7 days. Phone Support was easy to work with and very courteous! I can't wait to get my replacement and hoping this will last years longer and will be more reliable! Will provide an update on the progress....stay tuned...
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Customer Service, February 8, 2022
Thank you for your review. We understand your disappointment with the Vertuo Next machine, and we are glad to see that you were able to speak with a member of our team regarding a replacement. Nespresso recommends performing regular system updates via the Nespresso app using the Bluetooth settings on your smart device to prevent future early-descaling warnings and incorrect water tank readings.
If you have any questions or concerns about your new Vertuo Next machine, please feel free to visit Nespresso.com/help, or call us 24 hours a day, 7 days a week at 800-562-1465.
Made great coffee. But.......Had for 1 year and 1 week. It stopped working. Flashing red and wouldn't start, even after descaling multiple times. 1 week past the warranty meant Nes would fix it. Unfortunately they couldn't so they sent a refurbished one to us for free. Great! But after 2 months that one also stopped working. We bought a new Vertuo chrome, original version, and it's superior! Quieter, faster, easier to open and close.
We got a Nespresso after having one in our room at a luxury hotel- it was our favorite of all the amentities! All of the Nespresso machines we have used have made great coffee, so that's not an issue. We had the Next for less than a year before it stopped working properly (by comparison, we had a cheaper Keurig that lasted 10+ years). Nespresso Customer Service did kindly send us a replacement machine, which stopped working in less than a week. We are now on our 2nd replacement. Nespresso is a great company, but I don't recommend this particular machine. In addition to it not lasting, it has a small water reservoir and gives you no indication prior to brewing that you're low on water, so you'll need to remember to check before every cup (takes getting used to if you're accustomed to other machines that warn "add water" etc.) We were sent a VertuoPlus as we were dissatisfied with the Next, but can't properly review that yet.