Heats up well snd maintains temperature. Wi-Fi does not connect
Response from weber.comBy Consumer Care, Weber, December 2, 2025
Thank you for your feedback. We are sorry to hear the grill is not connecting to the WiFi. Our Care Team will reach out to help resolve this issue. Please look for an outreach email from us soon. Thank you!
Takes too long to heat up… needs to taken apart and thoroughly cleaned after every use…. Cover barely fits
Response from weber.comBy Weber Grills, Consumer Care, November 28, 2021
Thank you for your feedback. We're surprised to hear that your grill takes too long to heat up. Your grill should be able to reach preheating temperature in about as long as our gas or charcoal grills. We apologize for any inconvenience you've experienced.
We would like to know more about your grill. Please look for an email outreach from our Support team soon. Thanks for your patience and for being a Weber fan!
I am totally impressed (as always) with the quality of Weber products. My only disappointment is the Weber Connect app, which does not properly work with my iPhone 13. Recipes do not show in the categories, and I can't store my own recipes, which would be nice. The grill itself, however, is the best electric grill I have ever owned.
I would recommend this to a friend!
Response from weber.comBy Weber Grills, Consumer Care, November 19, 2021
Thank you for your feedback. We are thrilled to hear that you are a long-time Weber fan and that you continue to be impressed with our products. Thanks for that high praise! We are sorry to learn that you had problems with the app not showing the recipes. This was an issue on our end that has since been resolved. Our team has reached out via email if you have any additional questions. Thanks!
I love my grill. Obviously does not give the same results as gas but it works as an adequate replacement for my NYC patio where only electric is permitted. I love that it syncs with an app so I can chill while the temp sets. I’ve also figured out how to get a sear - I just blast it to 500F and leave the meat in there for a few mins before reducing the temp. I even managed to grill amazing tandoori chicken last weekend. So far so good with this barbi! Waited several weeks for the cover to come back in stock so I can finally leave it out all the time now. I recognize some of the issues which others have pointed out - the control panel doesn’t snap in, it sometimes doesn’t give a good sear and the controls should have just been digital, but I can live w these minor things. Hopefully continues to deliver great results in the cold NY winter!
The Pulse 2000 grill is great! It does everything that my Weber Genesis grills did. It creates same savory flavor, but better control, easier to use (no propane tanks running out at the wrong time). It heats up quickly and independent of the chef, so I can spend more time with family. Its accurate digital temperature setting is particularly helpful over traditional grills. I like that I can monitor it from my iPhone. For a couple, a smaller family, get togethers with friends it can’t be beat. It will easily cook enough for me and my children and grandkids. When a more smoky flavor is needed a wood chip smoke box accessory can provide that flavor. My only negative is the grill doesn’t “snap in” or lock into the cart, so in order for you to wheel it back to the garage or storage area you must hold the grill down to the cart awkwardly so it doesn’t fall off the cart. I plan on purchasing a couple of long black zip ties to fix the issue, but Weber should have caught that during their design?
I would recommend this to a friend!
Response from weber.comBy Weber Grills, Consumer Care, July 9, 2021
Hi! Thank you for being a long time Weber fan! Congratulations on your new Pulse grill. We are so happy to hear you are enjoying all the features. We do greatly appreciate your feedback regarding moving the grill. We will be sure to pass this information along to the appropriate people. Thank you!