Customer reviews from Nespresso USA
Nespresso - VertuoPlus by Breville - Grey
Average customer rating
4.5 out of 5
4.5
(4,182 Reviews)
Open Ratings Snapshot
Rating breakdown 4,182 reviews
5 Stars
3,218
4 Stars
422
3 Stars
116
2 Stars
121
1 Star
305
86%of customers recommend this product. 
(
2,789 out of 3,237
)
Best Buy Privacy Policy
Customer Reviews for Nespresso - VertuoPlus by Breville - Grey
Customer Rating
1 out of 5
1
Great coffee.....when the machine isn't broken!
on January 15, 2023
Posted by: jamierose84
I purchased this machine just over 2 years ago. Today is the third time it had broken. The first time was just after a couple months, then again on the very last day of the warranty and again today. Each time it has broken, it opens and closes, flashes, then goes solid green and stays solid green. The button is malfunctioning in their machines and they're not doing anything to improve the design. Each time they tried to blow it off as a cleaning issue on the paperwork when sent back, when I've been using R/O water in the machine every single time and have also been running the cleaner through the machine. When I try to troubleshoot each person just seems completely confused why it won't go into factory settings mode.....HERE'S A CLUE....THE BUTTON DESIGN IS DEFECTIVE SO THE MACHINE ISN'T REGISTERING THAT IT'S BEING PRESSED. After spending such good money on Nespresso and the coffee pods just for the machine to fail 3 times in just over 2 years with exact same issue, I will not buy Nespresso products again.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Christine G.Customer ServiceJanuary 18, 2023
Thank you for your review. We share your disappointment that you've experienced issue with your Nespresso machine. The VertuoPlus machine comes with a one-year warranty and we're happy to offer lifetime troubleshooting support, We are happy to learn you were able to arrange a free repair. If you are still experiencing issue with your machine back from repair, please call at your earliest convenience. We are available 24 hours a day, seven days a week at 1-800-562-1465. Thank you.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
Vertuo plus machine not reliable
on February 8, 2024
Posted by: Tony
from Florida
Bought this machine 1 year and 4 months ago and it stopped working. I get the 2 flashing red lights and then turns solid green. After speaking with Nespresso options given are pay to repair or purchase another. They offered 35% off for a machine that breaks down 4 months after warranty expires. It was great while it worked but you may want to look at another model.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Katy R.February 9, 2024
Thank you for your review. We certainly understand your frustration, and we're glad to see that you've chosen to use the discount when the machine is back in stock. Please let us know if you have any other questions as we are always here to help. We are available 24/7 at 800-562-1465.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
The Worst Machine Nesrpesso Offers
on July 8, 2024
Posted by: Miranda
from PA
I went through 3 machines in 1-1/2 years. Calling nespresso and having to go through the video chat 3 times was extremely frustrating. Especially when its messing with someone's morning coffee! Overall the Wi-fi / bluetooth connection is ridiculous and never updates the machine firmware as it says it will, then would always just stop brewing the pods. HORRIBLE.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Nisha B.Customer ServiceJuly 9, 2024
Hi Miranda. Thank you for your review. We are disappointed to learn the Vertuo Next does not meet your expectations. We are, however, thrilled to hear that your machine was replaced with an Vertuo. We recommend running a priming cycle once a week through your machine, to assist with keeping the taste, texture, body, and aroma in each brew. We also recommend descaling your machine every three months or 300 capsules, whichever comes first. If you need assistance with your replacement Vertuo machine, please do not hesitate to contact us through our toll-free number, 800-562-1465. Each machine comes with at least a one-year warranty and lifetime troubleshooting assistance.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
Worthless
on July 17, 2024
Posted by: Scott the Frustrated
from Detroit Michigan
Absolute garbage. I had it replaced at least once. The last time it broke down and would not read the codes. I would call them once a week and after a long process they would get it running again once. They know these things do not work because they sell so many refurbished ones. Do not recommend.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy KenaCustomer ServiceJuly 18, 2024
Thank you for your review. We’re dismayed to learn that your Vertuo Next isn’t working as expected and appreciate the opportunity to assist you. Please kindly be advised that we offer replacement and/or repair assistance through our toll-free number, 800-562-1465, even when your machine is out of warranty. We are confident that we’ll be able to come to a satisfactory resolution.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
Does NOT Last
on December 2, 2024
Posted by: Julie
from New Jersey
Simply does not last. I had two machines. Both only last a little over a year. Disappointing. I do not recommend this machine.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Tara BDecember 3, 2024
Thank you for your review. We are dismayed that you have two Vertuo Next machines that didn’t meet your expectations. Your machines come with a one-year warranty and a lifetime of troubleshooting via our toll-free number 800-562-1465. As part of your machine’s maintenance, we recommend you follow the first-time use steps at least once a week, to rinse away any granule buildup in the head of your machine. However, our Machine Experts would be delighted to provide troubleshooting assistance and provide a satisfactory solution. Please do not hesitate to contact us. We’re available 24 hours a day 7 days a week for your convenience.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
awful product
on December 14, 2024
Posted by: katie
This is the worst coffee machine they make. Wish I had done my research prior to purchasing. We got a replacement less than a year in and still the machine broke down less than a year after that (outside their warranty). Do not waste your money on any of the veturo next or pops. We got the veturo plus and have never had an issue.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Aimee C.Customer ServiceDecember 16, 2024
Thank you for your review and honest feedback, Katherine. We’re disappointed to learn your Vertuo Next is not meeting your expectations. We sincerely apologize for any frustration or inconvenience this may have caused. We aim to ensure complete customer satisfaction, and we deeply regret when that is not the case. We have documented your experience to your account for review. We are happy to learn that the VertuoPlus is meeting your needs. If you have any questions or need additional support for any of your Nespresso machines, please get in touch with us at 1-800-562-1465. For your convenience, we are available at our toll-free number 24 hours a day, 7 days a week.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
Coffee Machine Leaks From Behind
on September 26, 2021
Posted by: Anonymous
from Pompano Beach, FL
Initially we were satisfied with the VertuoPlus and had nothing but positive experiences. Unfortunately, the VertuoPlus now leaks from behind, and we've had the product for 1 1/2 years. We use the VertuoPlus as we have before, every so often in the morning and on weekends as part of afternoon snacks. We're wondering how this happened. To mitigate the issue, we've tried to turn it on and off, tightening the clamp holding the pod, and "hoping" it won't leak. It's a sad experience because we really enjoy the coffee; we've ordered several of the pods and are always amazed with the variety. We're wishing that Nespresso will reach out to help us resolve the issue. I really need the VertuoPlus for my mornings! I wake up ~5-530 Monday through Friday and the VertouPlus is a huge part of my day!
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Katie B.Customer ServiceOctober 6, 2021
Thank you for your review, Paulo. We are disappointed to learn about this experience with the VertuoPlus machine. We recommend cleaning the central needle of the rotating brew unit to prevent leaking while using this machine. For more information, we are available 24 hours a day, 7 days a week via our toll-free number, 800-562-1465. Thanks!
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Customer Rating
1 out of 5
1
Another red light issue
on October 20, 2024
Posted by: Nona
from Michigan
I am having the same trouble that many of the other reviewers are having, the dreaded red blinking light. I have done all the trouble shooting that was recommended but the machine still does not work. The machine is only about 1 year old and I would have thought with the reputation and the name along with the price, I would have had a better machine Right now I don't think another phone call is going to help fix the problem I am an extremely unhappy owner.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Nespresso USABy Tara BOctober 21, 2024
Thank you for your review. We are sorry to learn you have been experiencing issues with your Vertuo Plus machine. Your machine comes with a one-year warranty and a lifetime of troubleshooting via our toll-free number 800-562-1465. We offer repair & replacement options via our Assistance Service Program. We also offer out of warranty options should you machine be over a year old. Please do not hesitate to contact us. Our Machine Experts will be delighted to assist you with maintaining the health of your machine.
Written by a customer while visiting Nespresso USA
Showing 25-32 of 4182 results 
<< 1 2 3 4 5 6 ... 523 >>