Customer Reviews for Contigo - Ashland Chill 24oz Stainless Steel Water Bottle - Licorice
Customer Rating
3
Replacement Parts Not Easily Found
on May 31, 2025
Posted by: RoniMichigan
from Saranac, Michigan
Gender:Female
My daughter really loves her water bottle, but the rubber mouth part got a crack and now leaks and I can’t find replacement parts. This should be fairly simple since these are so expensive they are an investment. I feel that they are probably available, but I would’ve expected to go to the website and have a section called replacement parts, especially since this appears to be a common issue.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from gocontigo.comBy Contigo Consumer Care, June 25, 2025
Hi! Thank you for sharing your feedback regarding the Contigo® Ashland Chill 2.0 Stainless Steel Water Bottle with AUTOSPOUT® Lid. We regret to hear about the issue with the rubber mouth part and the inconvenience it has caused.
We understand the importance of having a functional product, especially one that is considered an investment.
We encourage you to fill out a Warranty Claim on our website https://www.gocontigo.com/on/demandware.store/Sites-contigo-Site/default/Support-Show?cfid=lifetime-guarantee-faq and we will be happy to find a convenient solution for you.
Very Bad Product I bought it February 2025, after 3 days the soft plastic spout broke, leaks a lot you can't drink, I trashed my money
Response from gocontigo.comBy Contigo® Consumer Care, April 25, 2025
Hello. Thank you for reaching out to us.
We sincerely apologize for this inconvenience, that is not the experience we want for you at all. To assist you further, please fill in the warranty form here: https://help.gocontigo.com/s/warranty?language=en_US.
We value your feedback and it will be forwarded to the appropriate department.
If you have any more feedback, please reach out to us via our Contact Us form on our website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time.
I was delighted with my water bottle because it didn't spill and it's very easy to carry. However, in less than a month, the internal straw in the lid broke. I couldn't use it anymore because a hole opened up in the rubber part, and it's no longer possible to drink water. I didn't do anything different; the straw broke internally in the lid, a hole opened up in it. LESS THAN A MONTH, I wasted my money.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from gocontigo.comBy Contigo Consumer Care, April 23, 2025
Hello, thank you for your feedback on our Contigo® Ashland Chill 2.0 Stainless Steel Water Bottle with AUTOSPOUT® Lid, 24oz. We are sorry that it did not meet your expectations. Contigo prides itself on the quality of its products, and we take all feedback seriously. Your feedback will be forwarded to the relevant department.
If you need our help, please reach out to us via our official Contigo "Contact Us" website form https://www.gocontigo.com/support/contact-us. We’re available Mon.-Fri. 9 am -5 pm Eastern Time. Our product specialists will be more than happy to help you.
Keeps ice all day and night But when the pop up straw cracks open you throw it out because you can't get part's
Response from gocontigo.comBy Contigo® Consumer Care, February 5, 2025
Hello. Thank you for reaching out to us.
We apologize for the inconvenience caused. We greatly appreciate your feedback and it will be forwarded to the concerned department for further review.
For warranty claims, please fill this form: https://www.gocontigo.com/on/demandware.store/Sites-contigo-Site/default/Support-EZWarranty?wstep=info.
If you have any more feedback, please reach out to us via our Contact Us form on our website. We’re available Mon.-Fri. 9am - 5pm Eastern Time.
I’ve had it a week and a piece inside the lid broke off making it unable to close
Response from gocontigo.comBy Contigo Consumer Care, September 13, 2024
Hello, thank you for leaving the review on our Ashland Chill 2.0, 24oz, Stainless Steel Water Bottle with AUTOSPOUT® Lid. We're really sorry that it didn't fully meet your expectations on this occasion. We are happy to assist in resolving all issues with any of our products. If you require further assistance, don't hesitate to get in touch with us directly. Thank you!
This was a gift that immediately became my favorite! I've had it for around three months. I my ice-filled water bottle everywhere! It can stay in the car all day and the ice never melts! Sadly, I'm no longer able to use it and am too embarrassed to tell the person who gave it to me. The water spout no longer works. I have tried opening to see if something fell off or is out of place, but it seems to be fine. I .made sure the straw and seal was in place Thinking there was a replacement part, I searched, but I wouldn't even know what to replace since it looks okay.
As a Contigo fan with several coffee containers, I am disappointed after only a few months. I'm drinking out of one of my coffee mugs now. It's an older "autoseal" model. It's been dropped and tossed many times, and aside from the color scrapped off and dings here and there, it still keeps my coffee hot!
Response from gocontigo.comBy Contigo Consumer Care, July 31, 2024
Hello!
Thank you very much for your feedback on our Ashland Chill 2.0 Stainless Steel Water Bottle with AUTOSPOUT® Lid, 24 oz! We are truly sorry to hear about it not working properly and we sincerely apologize for the inconvenience caused!
We kindly recommend filing a warranty claim under this link: https://www.gocontigo.com/on/demandware.store/Sites-contigo-Site/default/Support-Show?cfid=lifetime-guarantee-faq.
My son uses this bottle every day. Keep water cold for good time. Cleaning is easy as you can put in the dishwasher, and you are good. It is leak proof.
Written by a customer while visiting influenster.com
Customer Rating
1
We want replacement parts!
on July 20, 2024
Posted by: NoMeGusta
I love everything about this water bottle. However the mouthpiece ripped and there's no replacement parts for autospout lids and that's extremely upsetting! Having a nice water bottle is meant to reduce waste and you are encouraging waste by making consumers buy a whole new bottle. By not providing replacement pieces or the proper tools to take apart and clean, you are doing everyone a disservice. Wake up contigo, we want to fix what's broken, not throw it away. Are you truly with us?
Response from gocontigo.comBy Contigo Care, July 23, 2024
Hello,
Thank you for sharing your feedback and expressing your concerns. We're truly sorry to hear about the issues you’ve encountered with your Contigo water bottle.
We understand your frustration regarding the lack of replacement parts for the Autospout lids. At Contigo, we aim to provide durable and sustainable products, and your feedback is invaluable in helping us improve. While we currently do not offer replacement mouthpieces, we are actively working on solutions to reduce waste and provide more options for our consumers. We are happy to assist in resolving all issues with any of our products. If you require further assistance, please reach out to us via https://www.gocontigo.com/support/contact-us or through LiveChat. We’re available Mon.-Fri. 9am -5pm Eastern Time.