Crap product, came in defective, hooked up to 2 computers and it would even recognize it, I have had WD drives before but this will definitely be the last time I ever order one from them
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Western DigitalBy SM OLS Team, August 1, 2025
Hi, We are very sorry to hear about your experience with the product. We understand how frustrating this must be. Please try connecting the drive using different cables and a different USB port to check if the issue persists. If the problem still continues kindly open a support ticket with the possible error screenshots if any at https://support-en.wd.com/app/askweb our technical team will get in touch with you at the earliest.
I’ve been using the 6TB WD Element as an external hard drive for my work as a full time wedding photographer since 2018. I guess I just stuck with what I knew, but I should have left this model behind the first time it failed me. This HD is super sensitive to being unexpectedly ejected. On the few occasions that power has gone out and shut down my desktop, it has unmounted and will not mount to the desktop again. Despite a lot of trouble shooting, the hard drive is useless and my photos are inaccessible. I’m tired of the near misses and continued problems with this hard drive.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Western DigitalBy SM OLS Team, August 5, 2025
Hi, We're sorry to hear that the drive did not meet your expectations. Please accept my sincere apologies for the experience that you had to go through. This is not the service we ever want for our customers.
If your product is still under warranty, we would like the chance to make it right. Please reach out to our support team by opening a ticket at (https://support-en.wd.com/app/askweb) so we can look into it and explore a possible replacement (if needed) or a solution for you.
I purchased and to my surprise there is no WD security software comes with the and you have to use third party software. this is absolutely ridicules.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Western DigitalBy SM OLS Team, August 13, 2025
Hi, We understand your concern and apologize for the inconvenience. WD security software is not supported on WD Elements Desktop drive, but we will share your feedback with our concerned team to review this matter and consider future improvements.
wont even turn on no matter what you do its crap and dont buy it go with sandisk
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Western DigitalBy SM OLS, March 4, 2025
Hi, We apologize for the inconvenience and delayed response. We recommend that you please get in touch with our technical support team directly at https://support-en.wd.com/app/askweb to elaborate on the issue along with possible error screenshots. This way, the team can help address your concern. We will be happy to assist you.
This device never worked from day one and I get no Tech suoport either!
Response from Western DigitalBy SM OLS, February 28, 2025
Hi Matoos, We are sorry for the inconvenience and for the delayed response. We are unable to locate you in our system with the information provided. Therefore, we request you to open a support ticket at https://support-en.wd.com/app/ask/session/, our customer support team will contact you as soon as possible. We will be happy to assist you.
I brought this and in 6 months, it stopped working. I can't access it at all. I have tons of pics and videos gone. I cried for two weeks, thinking I was storing my memories in a good place.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from Western DigitalBy SM OLS, July 30, 2024
Hello Raya,
We are sorry to hear about your user experience with WD Elements Desktop and appreciate your time providing this review and bringing this matter to our attention.
We recommend you to kindly let us know the complete issue in detail along with the error screenshot, so that the technical team can help troubleshoot the issue and address the concern. You can open a support ticket at https://support-en.wd.com/app/askweb the customer support team get back to you in a earliest possible time.
I purchased the WD 6TB Elements Desktop drive in April 2021. It's now June 2024 and the drive is performing great. I already had a WD 4TB My Book drive but was getting close to running out of space for my music, photos, videos, and documents. I've been using these drives every day for about 6 hours and both drives are still performing like new. My 4TB My Book has over 22,000 runtime hours and my 6TB Elements has over 14,000 runtime hours.