Customer reviews from greenworkstools.com
80V 2.5Ah Lithium-Ion Battery | Genuine Greenworks Battery | Compatible with 75+ Greenworks Tools
Average customer rating
4.4 out of 5
4.4
(536 Reviews)
Open Ratings Snapshot
Rating breakdown 536 reviews
5 Stars
402
4 Stars
55
3 Stars
20
2 Stars
14
1 Star
45
88%of customers recommend this product. 
(
350 out of 398
)
Best Buy Privacy Policy
Customer Reviews for 80V 2.5Ah Lithium-Ion Battery | Genuine Greenworks Battery | Compatible with 75+ Greenworks Tools
Customer Rating
2 out of 5
2
Edger problem
on October 5, 2026
Posted by: Ron0720
from Belton Tx
Gender:Male
Only used a hand full of times and the Blade guard broke off. Would not be a problem but the company does not have a replacement part for this. Edger is worthless without. Don't understand why it would break so fast.
I have 8 different Greenworks products and love them but this one not so much.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from greenworkstools.comBy Greenworks, October 5, 2026
Thank you for your feedback and for being a loyal Greenworks customer. We are sorry to hear about the issue with the blade guard and understand how disappointing it is when a replacement part is not immediately available. The blade guard is a wear item that may need replacement over time, and we understand the inconvenience when inventory is temporarily unavailable. Our team has advised that replacement stock is expected, and we encourage you to check back soon for availability. If you need assistance locating the correct part, checking availability, or exploring service options, please visit the Greenworks YouTube channel for helpful product support videos or contact our Customer Success team through the online chat feature on the Greenworks Tools website or by calling 1-888-909-6757. We appreciate your continued support and value your feedback.
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
5 out of 5
5
Good battery
on August 14, 2026
Posted by: JeffCW
Verified Purchase:Yes
Good powerful battery with good storage for all 80v equipments
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
1 out of 5
1
Doesn’t work. Looks best up
on July 26, 2026
Posted by: JamieG
Gender:Male
Verified Purchase:Yes
This battery is no good. It also has letters etched into the side. Like it was someone else’s before which is fine. Battery doesn’t charge or work.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from greenworkstools.comBy Greenworks, July 27, 2026
Thank you for your feedback. We are sorry to hear about your experience. Renewed (refurbished) batteries may show cosmetic markings, such as etched letters, as part of the refurbishment and quality inspection process. However, the battery should still charge and operate as expected. If the battery is not charging or working, we recommend trying a few quick checks:
1. Ensure the charger is properly plugged into a working outlet.
2. Confirm the battery is fully seated in the charger until it clicks into place.
3. Check for any debris or dirt on the battery or charger contacts and clean gently if needed.
4. Try a different compatible Greenworks 80V charger if available to rule out a charger issue.
5. Allow the battery to reach room temperature before charging if it was stored in extreme heat or cold.
If the issue persists after these steps, this is not normal performance. Please contact Greenworks Customer Support so the team can assist with further troubleshooting and determine next steps for a replacement if needed. You can reach them at 1-888-909-6757 or via chat at greenworkstools.com. We appreciate you bringing this to our attention and apologize for the inconvenience.
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
2 out of 5
2
Not as good as original
on July 24, 2026
Posted by: Chasmac
Verified Purchase:Yes
Disappointed in the longevity of this battery. Compared to the GW battery that I already had, it only gets 50-60% runtime. Ok for the price but I expected better.
Response from greenworkstools.comBy Greenworks, July 27, 2026
Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that your renewed 80V battery is not providing the expected runtime compared to your original unit. Please keep in mind that expected battery runtime can vary depending on the specific tool, application, and load configuration being used. All of our renewed products are fully tested to ensure proper performance, and we want to make sure your battery is operating correctly. Please feel free to reach out to our Greenworks customer success team directly so we can help troubleshoot or assist you further. They can be reached either using the online chat function, on Greenworks Tools website, or by calling 1-888-909-6757.
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
1 out of 5
1
Bad refurbished battery
on July 22, 2026
Posted by: AGA95425
from Cloverdale, Ca.
Gender:Male
Verified Purchase:Yes
I bought a replacement refurbished battery and is not charging. It just blinks free and no power to it. I fully charged it when I received it but now is not working.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from greenworkstools.comBy Greenworks, July 28, 2026
Thank you for bringing this to our attention. We are sorry to hear about the trouble you are experiencing with your refurbished battery. A flashing LED indicator often points to a temporary charging interruption or thermal protection mode. Before reaching out, we recommend trying a quick reset.
1. Allow the battery to rest at room temperature for about 30 minutes, as batteries will not charge if they are too hot or too cold.
2. Unplug the charger for 60 seconds, plug it back into a known working wall outlet, and firmly push the battery into the charger until it clicks into place.
If the battery continues to flash and will not take a charge after trying these steps, please reach out to our customer success team directly with your order details so we can review your case and help find a resolution. They can be reached either using the online chat function, on Greenworks Tools website, or by calling 1-888-909-6757. We appreciate your feedback and look forward to assisting you!
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
1 out of 5
1
on July 21, 2026
Posted by: Mj2020
Verified Purchase:Yes
Only had the battery for three weeks and the charger only last 30 mins
Response from greenworkstools.comBy Greenworks, July 28, 2026
Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear about the experience you have had with your battery and charger. We appreciate you reaching out to our team directly. We can confirm that your case has been reviewed and a resolution has been arranged for you. If you have any further questions or need additional assistance in the future, please feel free to reach out to us again, either using the online chat function, on Greenworks Tools website, or by calling 1-888-909-6757. We are always here to help!
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
5 out of 5
5
Excellent tool
on July 12, 2026
Posted by: Les85
Gender:Male
Verified Purchase:Yes
The battery feeds perfectly and its capacity is great.
Pros: Convenient, Quiet, Durable, Effective, Powerful
I would recommend this to a friend!
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Customer Rating
1 out of 5
1
Renewed Battery
on July 12, 2026
Posted by: Fhuq
from Sun Prairie, WI
Gender:Male
Verified Purchase:Yes
Doesn’t hold charge. The battery has many scratches, not good battery. After full charge battery dies in 10 minutes.
No, I would not recommend this to a friend.
Response from greenworkstools.comBy Greenworks, July 13, 2026
Thank you for your feedback. We are sorry to hear the renewed battery did not meet your expectations. Runtime can vary depending on the tool and application, but a significantly shorter run time after a full charge is understandably concerning. If you have not already, ensuring the battery is fully charged, allowed it to cool after use, and test the across different tools (if available) may help determine if the issue is battery-related. For renewed products, some cosmetic wear such as surface marks may be present, but performance should still meet functional standards. Your comments regarding both performance and condition are important and will be shared with our team. For additional guidance or troubleshooting, our success team is available through the Greenworks Tools website Contact Us page either on Chat or by phone at 1-888-909-6757 and may be able to assist further.
Written by a customer while visiting greenworkstools.com
Showing 1-8 of 536 results 
1 2 3 4 5 ... 67 >>